Dokument obowiązuje od dnia 25 maja 2018 r.
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/56/WE (dalej jako: „RODO”), informujemy Panią/Pana o sposobie i celu w jakim przetwarzamy Pani/Pana dane osobowe, a także o przysługujących Pani/Panu prawach wynikających z RODO.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Diagnostica Bank Komórek Macierzystych Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Prof. Michała Życzkowskiego 18, 31-864 Kraków (dalej jako „DBKM”).
DBKM wyznaczył osobę odpowiedzialną za przetwarzanie danych osobowych tj. Inspektora Ochrony Danych Pana Dawida Bochenka z którym można się skontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych pod adresem e-mail: iod@dbkm.pl
Podanie danych jest dobrowolne, ale jest niezbędne dla wykonania umowy.
W przypadku przetwarzania danych dla celów marketingowych, podanie danych może być niezbędne dla otrzymania informacji marketingowej.
Przetwarzamy Pani/Pana dane osobowe zgodnie z postanowieniami RODO i polskiej ustawy o ochronie danych osobowych. Przetwarzanie danych osobowych odbywać będzie się:
Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane osobom nieupoważnionym.
Dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom w celu wykonania umowy z Panią/Panem, w celu wykonania ciążącego na DBKM obowiązku prawnego, w oparciu o Pani/Pana zgodę lub dla celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora lub strony trzeciej.
Odbiorcami mogą być w szczególności: upoważnieni pracownicy, biura informacji gospodarczej, firmy świadczące usługi księgowe oraz IT,instytucje kredytowe i płatnicze, kancelaria prawna świadcząca usługi na rzecz DBKM.
Ponadto dane mogą być przekazywane tylko podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie DBKM i ich upoważnionym pracownikom, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z DBKM i wyłącznie zgodnie z poleceniami DBKM oraz pod warunkiem zachowania poufności.
Zgodnie z art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta – podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych udostępnia dokumentację medyczną pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez pacjenta. Dokumentacja medyczna może zostać udostępniona również m.in. podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych, a także w przypadkach wyraźnie przewidzianych aktualnie obowiązującymi przepisami.
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów przetwarzania wskazanych w pkt. 3, tj.:
Ma Pani/Pan prawo do:
Przede wszystkim gromadzone przez DBKM dane osobowe pochodzą bezpośrednio od klientów. Dane przetwarzane w celach marketingowych mogą być także uzyskane poprzez akcje marketingowe prowadzone na zlecenie DBKM przez podmioty trzecie.
W firmie obowiązuje Polityka dotycząca zgłaszania naruszeń oraz ochrony sygnalistów [Dyrektywa o ochronie Sygnalistów (Dyrektywa 2018/1937/EU)].
Zgłoszenia można przesyłać na adres e-mail: zgloszenia@dbkm.pl. Będą one rozpatrywane zgodnie z regulaminem obowiązującym w firmie.
KLAUZULA INFORMACYJNA Z ART. 13 I 14 RODO
DOTYCZĄCA ZGŁOSZEŃ NIEPRAWIDŁOWOŚCI STANOWIĄCYCH NARUSZENIE PRZEPISÓW PRAWA
W naszej spółce obowiązuje Kodeks Antykorupcyjny, który zapewnia prowadzenie działalności w sposób etyczny, przejrzysty i zgodny z prawem.
Wszyscy pracownicy i współpracownicy są zobowiązani do przestrzegania jego zasad oraz zgłaszania wszelkich przypadków naruszeń.
Kodeks wspiera budowanie zaufania i wzmacnia naszą reputację jako odpowiedzialnego partnera biznesowego.
W Grupie FamiCord do której DBKM należy obowiązuje Kodeks Postępowania, który wyznacza standardy etyczne i zasady odpowiedzialnego działania w każdej sytuacji zawodowej.
Kodeks stanowi fundament naszej kultury organizacyjnej i pomaga wszystkim pracownikom – niezależnie od stanowiska – podejmować właściwe decyzje w zgodzie z wartościami Grupy. Określa m.in. zasady uczciwej konkurencji, przeciwdziałania korupcji, ochrony danych, a także promuje różnorodność, równość i inkluzywność.
Dzięki jego przestrzeganiu budujemy środowisko oparte na zaufaniu, szacunku i transparentności – zarówno wewnątrz organizacji, jak i w relacjach z klientami, partnerami oraz przedstawicielami służby zdrowia.
W naszej firmie obowiązuje Polityka Różnorodności, Równości i Inkluzywności, która stanowi jeden z fundamentów naszej kultury organizacyjnej.
Wierzymy, że różnorodność doświadczeń, perspektyw i tożsamości wzbogaca nasz zespół i przyczynia się do innowacyjności oraz sukcesu firmy.
Tworzymy środowisko pracy, w którym każdy może czuć się szanowany, bezpieczny i w pełni akceptowany.